25 mars 2009

Igår skämdes jag.

Jag skämdes för att det klev på en hemlös människa på stadsbussen jag satt på.
Han sålde Aluma (tror jag den heter här i Malmö) men han försökte inte sälja på bussen, han skulle bara åka någonstans. Ändå skämdes jag. Jag skämdes för alla gånger jag inte köper Aluma, Faktum och de andra tidningar. Inte för att jag inte vill, utan för att jag inte kan. Tidningen kostar kontanta pengar, jag har aldrig kontanta pengar på mig - eller det var en lögn - jag har oftast en tia eller femma på mig, för vagnarna på ICA. Men mer än så har jag inte i kontanta medel - man kan säga att min likviditet är låg.

Och varje gång jag går förbi en person som säljer tidningen så skäms jag, för jag vill köpa.
Jag får nog börja med kontanter.

Men nu såg jag att man kan prenumerera på Aluma, 595kr/år - tidningen utkommer med 12 nr per år.

Det kanske kan vara något?

5 kommentarer:

Anonym sa...

SV: Tusen tack, du gjorde just min dag! :0D
Säg gärna till om du kommer på vem du tycker jag är lik, alltid roligt med liknelser haha. ;0)

Härligt namn SugarPuff!

Anonym sa...

Detta låter mer som en dotter som jag vill:-)

Anonym sa...

då är vi båda bakåtsträvade då ;)
men jag tycker heller inte det är jobbigt att gå in på en blogg med förhoppning om att den uppdaterat..tycker det är lite granna tjusningen =)

Anonym sa...

jag är likadan faktiskt köper sådana som sitter bra och helt normalt i affären istället för att kanske gå ner en storlek..men det är ju inte kul att i provrummet kämpa med jeansen och de nästan ser för små ut och valkar rinner över..väldigt svårt att i den situationen tro att de kommer töja sig..haha

Anonym sa...

haha ja det vore nåt..ett plagg som kommer i en size och så när man tar på sig det anpassas det automatiskt helt till just ens egna kropp..va fan vi lever i 2000talet - det borde vara möjligt ;)