1 jan. 2009

Jag vill bara önska er ett gott nytt år!

Själv firade jag in det nya året stående på vår balkong med ett champagneglas i handen, pussandes på min sambo.
Grannungarna sköt raketer nere på gröningen utanför oss, så det var bara att pallra sig in när det såg lite väl risky ut.
Mina barn kommer aldrig få leka med raketer, det är ju explosiva ämnen man sysslar med inga leksaker!

Förövrigt har julen faktiskt varit bra, förutom konstant sjukdom.. men jag börjar nästan bli van. I vilket fall så bråkade vi inget alls på julafton, i vanliga fall brukar det vara tredje världskriget hemma hos oss! Vi kanske blivit vuxna vi med? Fast jag betvivlar det starkt.. haha.
Jag spenderade alltså julen i Göteborg med systrar, mormor, morfar, mamma och hennes gubbe. Vilket är vad vi brukar göra.. ibland är vi hemma hos mamma, men inte så ofta.

Jag har förresten inte sett en enda inomhusgran i år! Det är katastrof! Mormor har aldrig gran, jag tror inte att hon någonsin har haft gran.. julen är inte hennes favorit-högtid precis.
Men imorrn ska jag hem till svärföräldrarna och då förväntar jag mig en gran iaf. Än ska de väl inte ha slängt ut den.

I julklapp fick jag förresten Viva la Diva-paletten som folk bloggat så mkt om, jag har inte ens öppnat den än för jag har varit för sjuk för att orka, men jag får ta igen det någon dag. Sambon köpte sig dessutom en Nikon D80 i julklapp så nu kanske jag kan ta lite snyggare bilder, om jag får röra den. ;)
Det var mammas gubbe som föreslog paletten som julklapp.. jag är faktiskt fruktansvärt förvånad, hur sjutton vet HAN vad jag vill ha i julklapp? Jaja, kul var det iaf.

Det var nog alles för nu, jag har en 10-sidig hemtenta som ska vara inne på måndag, gissa hur mkt jag har skrivit? Rätt gissat.. inget alls. Kul helg jag ska ha! ;)

Förresten, vi fick VG på höstens projekt! *iik* (högsta betyg alltså)
Så kul det är att vara student.. jaja.. om 3 år syns vi kanske ute i den riktiga världen..

Tjüss!

3 kommentarer:

CrazyNails sa...

Grattis till ditt VG! Kram

Rosa Hemmet sa...

Tjopp! Vad tråkigt att du missat en gran i år, det hör ju som till tycker jag.. Men har märkt en stor skillnad på graninnehavet nu jämfört med för 10 år sedan. Då hade ALLA gran. Vet inte om folket är bekväma eller om de helt enkelt börjar försvinna med grantraditionen. tråkigt är det iaf! Grattis till VG:et, det var ju super :D

Rosa Hemmet sa...

Hej du... ja visst är det jobbigt med barrande granar, men vi fuskar och har en oäkta, men säg inte till nån ;) Soffan var faktiskt inte så fasligt dyr, tror det var drygt 7500 vi gav för den i det tyget, vi har båda soffor vi ska sälja så vi får lite bidrag till den nya. Pengar har man aldrig överflöd av så länge man inte drar hem en storvinst på triss eller nå :) Ha det grejt!