22 jan. 2009

Det är så intressant..
Jag är en person som har väldigt mycket åsikter, men jag ventilerar dom sällan här på bloggen, jag vet inte ens varför men jag gissar att det har o göra med att jag helt enkelt inte orkar. Jag gillar inte att skriva, har aldrig gjort. Så för det mesta blir det kort och koncist, korta och koncisa saker funkar inte så bra alltid..

Tänk om jag hade orkat skriva allt vad jag tycker och tänker, det hade ni inte velat läsa tror jag.. det vandrar omkring för mycket skit i mitt huvud. Haha.

Jag läste en krönika av en person, den handlade om barn och deras familjer. Eftersom jag själv är ett barn i en familj, även om jag nu inte bor i just den familjen längre, så har jag en åsikt i ämnet.
Jag har till och med erfarenhet i ämnet, det ni.

Det handlade om fattiga barn i Sverige, jag blir illa berörd när jag läser om sådant, speciellt om människan som skriver uttrycker åsikter som skiljer sig markant från mina, exempelvis att det inte finns fattiga barn i Sverige, iaf inga etniska svenska barn, sånt gör mig upprörd.

Så ja.. då fick ni den delen av min åsikt.. sitt inte uppe och vänta på nästa, ta den muntligt istället, sånt är jag betydligt bättre på.

(jag kommer ihåg när de ropade "go Sugarpuff" när vi hade debatter i skolan, those were the days...)

Vilket fruktansvärt meningslöst inlägg egentligen, jaja.. ni får ta del av det ändå.

1 kommentar:

Rosa Hemmet sa...

Tjopp! Ibland kan man behöva få bli lite djup, känner igen det där tänket, att det är mycket man vill förmedla! det är helt klart intressant med debatter men man kan bli så illa berörd så hjärtat håller på att hoppa ut halsgropen när man hör vissa åsikter. Ha det grejt gumman