16 aug. 2008

Jahupp, då har man varit hemma i två veckor då,
kom hem från västkusten där jag har varit en månad ungefär...
Sista helgen i Göteborg spenderade jag med en bunt nya vänner och en bunt gamla.
Riktigt jävla kul hade jag, för att vara mild. :P Dessutom kom kusinerna ner och hälsade på och då måste man ju va lite rolig, så jag och Kusin S festade "lite" på fredagskvällen och det var ju kul, aldrig hänt förr, men man växer väl upp. ;) Hon är ju ändå 4 år yngre än mig. Haha. Känner mig gammal..

På måndag börjar J i skolan utanför Malmö, jag håller alla tummarna för henne! Förstår att hon är nervös men det går säkert jättebra! :*

Den 1:e börjar jag själv skolan igen, då blire Högskolan i Malmö, men det vet ni ju redan. Hoppas jag överlever. :P

Annars då, ja.. hmm.. har inte såå mkt som jag vill berätta. Svägerskan med man och barn är hemma i Sverige så de umgås man ju med några ggr i veckan. Får träna på engelskan iaf, och det är ju bra men jobbigt.
W undrar om vi är från Toronto (huh?) för att vi pratar engelska med honom - "I understand Swedish, you don't have to talk english".. Men se det gör han inte.. inte när jag pratar iaf, jag pratar ju inte med skånska r så han tittar konstigt på mig när jag säger något o så får jag ta det på engelska istället. Haha. Själv har han jättesvårt för r:en så varför han är på mig förstår jag inte. ;) Han pratar hellre rikssvenska än skånska, allra helst skippar han r:en överhuvudtaget.
Hans far D åkte hem i fredags och mormor o morfar (svärisarna alltså) har passat honom en vecka, så nu börjar han prata med och mer svenska.. jättesött. :P
Men det är hemskt med en 5-åring som snackar bättre engelska än en själv. Haha.

Nej, nog tjötat om det.

I september ska vi på bröllop.. M's kusin gifter sig och vi är såklart bjudna..
I've got mixed emotions om man säger så, M också för den delen. Vi får väl se hur det blir.

Nu måste jag kila!
Ska kolla på Eddie Murphys RAW i sängen med M.
Puss på er!

Inga kommentarer: